
Alla texter av Bengt Lemne
En muterad anka och ett vildsvin på äventyr i ett postapokalyptiskt Sverige. Kan det verkligen vara något?
Gamereactor har besökt Ubisoft för att få spela mer av kommande Assassin's Creed Odyssey...
Vi har spelat Just Cause 4 och kan bara konstatera att svenska Avalanche tycks briljera på nytt. Här är våra intryck...
Vi har kollat in hur Techland gått vidare med sina parkour-zombies i det kommande Dying Light 2...
Det är inte Left 4 Dead och inte Payday med zombies. Overkill's The Walking Dead har en helt egen stil som tvingar dig att sitta på helspänn...
Det är ingen mening att hymla med det faktum att denna spelserie gick lite på tomgång innan Ubisoft dundrade ut Assassin's Creed Origins, som vi här på Gamereactor med...
Gamereactor var på plats under EA:s presskonferens och har kikat närmare på Biowares stekheta Anthem...
Ännu ett narrativ-drivet science fiction-äventyr släppts till konsol och vi har testat The Station.
Bayek har blivit gammal och åker till Sinai för att tampas med förtryck. Vi har testat om den första fortsättningssagan på Assassin's Creed Origins håller måttet.
Trots ny utvecklarstudio och nya röstskådespelare har vi svepts med i Life is Strange-magin ännu en gång.
Från älskad TV-serie till omtyckt TV-spelserie till mobilspel - hur står sig South Park i fickformat?
Aporna och människorna fortsätter sina skiljaktigheter i det interaktiva äventyret Planet of the Apes: Last Frontier...
Några veckor innan dess utannonsering på Gamescom besökte vi den svenska utvecklaren Experiment 101 för att titta närmare på deras första spel, Biomutant...
Vi gör ett försök att stilla oron som uppkommer när framtidens androider inte riktigt vill samarbeta i David Cages senaste spel...
Need for Speed har tagit Hollywood-lektioner och gör sig redo för comeback med svenskutvecklade Payback...
Under E3 gjorde vi ett besök till Hope County för att se vad den senaste delen i Far Cry-serien har att bjuda på...
Vi tog oss en närmare titt på Brothers: A Tale of Two Sons-skaparens senaste storydrivna co-op-alster...
Gamereactor provspelade det kommande South Park-rollspelet från Ubisoft under förra veckans E3-mässa. Såhär sjuk är humors denna gång...
Telltale fick välja fritt bland Marvels licenser för att göra ett spel. De valde Guardians of the Galaxy...
Vi har tagit reda på om årets upplaga av Sports Interactives managerserie håller samma skyhöga standard som vanligt...
Vi fick chansen att spela The Last Guardian i Japan och medan vi är uppspelta över att äntligen få se spelet släppas snart har vi några orosmoln...
Vi tog en ordentlig titt på ett lovande spel från svenska Tarsier som lämnade oss funderandes över slängda skor och ljudet av fallande kött...
Innan den officiella utannonseringen av uppföljaren till det väl mottagna The Fall pratade vi med Over the Moons John Warner...
Ingen kan höra dig skrika i rymden. Åtminstone inte tills du fått antennen på din kraschade rymdstation att fungera.
Vi har utforskat lite av Horizon: Zero Dawns öppna värld och dess möjligheter...
Viking, riddare eller samuraj? Du behöver inte välja den ena eller andra då For Honor låter dig leva rövare som allihop...
Vi har tagit oss en närmare koll på Quantic Dreams neon-thriller Detroit: Become Human. Detta är våra iakttagelser...
Under E3 visades Ubisofts kommande Wildlands upp. Gamereactor var på plats och fick spela igenom några uppdrag ur det strategiska actionspelet...
Vi har greppat kontrollen och utforskat ett digitalt San Fransisco i Watch Dogs 2. Detta är våra intryck...
Efter en vecka i San Fransisco har vi testat olika VR-produkter. Här kommer våra tankar om spelen de tre stora VR-hjälmarna som är på väg...
Spike Chunsoft och Bandai Namco har gjort ett lagbaserat fightingspel baserat på One Piece och vi har tagit reda på om de är på rätt väg med sitt Burning Blood...
Sky Fortress är det första av tre tilläggspaket till Just Cause 3. Gamereactor har testat Ricos uppgraderade wingsuit...
Klassiska figurer från Sega, Capcom och Bandai Namco återförenas på nytt i Nintendo 3DS-exklusiva uppföljaren till Project X Zone...
Vi fick chansen att spela Rainbow Six: Siege och desarmera bomber under E3-mässan. Här är våra intryck...
Gamereactor fick chansen att tjuvstarta med The Division under årets E3-mässa. Kolla in våra intryck från den svenska monstersatsningen...
Det är dags att dra på sig trollkarlsrockarna och ge sig ut på nya Magicka-äventyr igen. Se bara till att inte dräpa dina kamrater för ofta...
Vi har återvänt till Thedas för att se vad Bioware har kokat ihop i den första expansionen till Dragon Age: Inquisition...
EA och Microsoft har slagit sina påsar ihop för ett lite oväntat, men ändå intressant koncept. En ny tjänst kallad EA Access till Xbox One låter betalande medlemmar ($4,...
Det har ryktats och spekulerats om att Microsoft skulle kunna tänkas sälja av sin Xbox-division för att fokusera mer på deras kärnverksamhet. Men nu har Microsofts nya...
Christian Gaca från Gamereactor Tyskland träffade director of design, Michael de Plater, för att prata om hur ofta man lär dö i Shadow of Mordor, det omtalade...
Vi har tittat närmare på såväl kampanjen som multiplayerläget i Infinity Wards extremt förhandsbokade actionepos...
Spelet som verkligen imponerade på E3 var egentligen inget riktigt spel, utan en virtual reality-variant av Eve Online-världen. Vi har testat Eve VR med Oculus Rift-brillorna
Vi tog ett snack med den legendariske Metal Gear Solid-skaperen Hideo Kojima, om nästa konsolgeneration, öppna spelvärldar och mycket mer...
Vi har fått en glimt av ett USA i miniatyr, en enorm racingvärld signerad Ubisoft och maffiga onlinelopp i både öknar och städer. Detta är The Crew
Göteborgsbaserade Ghost Games jobbar på ett nytt Need for Speed-spel och vi besökte studion för att kolla hur man ska ta racingserien vidare...
Army of Two har gått igenom en hel del förändringar och nu ska huvudpersonerna bli nedtonade samtidigt som all action ska bli lättsammare. En tidig version gör oss dock likgiltiga...
Actionspel har höga krav på sig idag. Förutom ett fläskigt singleplayer-läge måste man erbjuda en balanserad multiplayer-variant. I Far Cry 3:s fall ligger svenskar bakom den delen...
Samarbete, oavsett om det handlar om huvudkampanjen eller i separata spellägen, är något vi kommit att vänta oss av moderna actionspel. Ubisoft vill visa vart skåpet ska stå...
Ahrr och skepp ohoj! Standardpiraten har flitigt använts i rollspel med fantasytema förut, men få har fokuserat lika mycket på honom som Piranha Bytes gör med Risen 2: Dark Waters.