Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter

Jade Raymond jobbar på det första "terabyte-spelet"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Jade Raymond lämnade Google Stadia efter att de avslutade alla förstapartssatsningar och har sedan dess grundat sin egen studio Haven, och de arbetar nu på ett Playstation 5-exklusivt spel som vi ännu inte vet något om utöver att det har live service-fokus. Men en sak är säker, och det är att ambitionsnivån är hög.

Raymond berättade nyligen lite om projektet för Games Industry, där hon avslöjade att målet är att skapa ett spel som fyller "en terabyte". Hon talar sannolikt bildligt om bättre grafisk kvalitet och stora världar med många detaljer:

"And when it comes to really ambitious games and the PS5 and what it can do, and you're trying to achieve this next-level quality visually, and you have an art director like Raphael Lacoste, and you have these ambitions. You need to think: What does it mean to support the first terabyte game? What does it mean to support this level of data? All of these things that we learned to make game streaming of this generation possible, are interesting to reach the next-level of quality. So there are quite a few things that we have learned [at Google] that we are applying our tech stack."

Låter detta bra, tycker du?

Detta är en annons:
Jade Raymond jobbar på det första "terabyte-spelet"


Loading next content