Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Gamereactor
nyheter
Metroid Prime 3: Corruption

Metroid Prime 3 var ursprungligen tänkt som ett open world-spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här - Få information om julkalendern

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Tänk dig det, ett Metroid-spel med tydliga vibbar av open world-storheter som GTA och Far Cry, där man vandrar runt som man vill, utforskar och plockar upp nya färdigheter i takt med att världen blir mer och mer bekant med dig som spelare... Ett drömspel, låter det som - enligt oss här på Gamereactor. Enligt Retro Studios före detta utvecklingschef Bryan Walker var det först tänkt att Metroid Prime 3 skulle vara öppet på det viset, fritt. Tanken var att låta spelaren börja äventyret i Samus skepp och fritt kunna utforska det i egen takt för att sedan ge sig ut på främmande mark och mosa aliens med Samus armkanon. Du kan lyssna på en podcast med Walker via länken nedan där han berättar mycket mer om dessa idéer.

Länk till podden Kiwi Talkz

Metroid Prime 3: Corruption
Open world hade varit något det, Samus!
Detta är en annons:

Relaterade texter



Loading next content