Svenska
Gamereactor
nyheter
God of War: Ragnarök

Kratos använder olika sköldar med egenskaper i God of War: Ragnarök

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ
HQ

Som du förmodligen märkte i den första trailern för God of War: Ragnarök (som du kan se ovan) verkar Kratos använda sköldar den här gången, något som säkert kommer att förändra striderna. Nu har vi fått mer information om detta tack vare en Jon Ford-intervju med både director Eric Williams och producenten Cory Barlog.

Här avslöjar Williams att det faktiskt kommer att finnas flera olika sköldar i spelet och att var och en av dem kommer att ha olika förmågor:

"I don't want to go too deep on it, but yes, there are different shields, and they have different defensive options and abilities. The reason we're doing this is we really want to open up expressive choice to the way that you build your Kratos, like the equipment and loadout and things like that. So all the way down to the defense, you can kind of play a little differently. And then the enemies know how to respond to that, or force you into these different situations where you need to use different things. So I think it will be fun for players to explore that. But also, we wanted it to be more expressive, where your choices matter when you set them up."

God of War: Ragnarök lanseras till både Playstation 4 och 5 nästa år efter en rejäl försening som bekräftades tidigare i sommar. Vad tycker du om idén att lägga till sköldar i God of War: Ragnarök?

God of War: Ragnarök

Tack GamingBolt

Relaterade texter

God of War: RagnarökScore

God of War: Ragnarök

RECENSION. Skrivet av Joakim Sjögren

Att följa upp en succé är inte alltid det enklaste, men i fallet God of War: Ragnarök känns det som om Santa Monica Studio trivs som allra bäst när förväntningarna är som störst. Vi har betygsatt Kratos senaste kapitel, och det här är sannerligen en saga du inte vill missa.

1
Rykte: God of War: Ragnarök utökas med DLC

Rykte: God of War: Ragnarök utökas med DLC

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Förra veckan uppmärksammades en platsannons för en combat designer hos Santa Monica Studio, vilket indikerade att studion börjat arbeta på en uppföljare till God of War:...



Loading next content