Svenska
Gamereactor
nyheter
Resident Evil Village

Resident Evil Village hade stora problem inför lanseringen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Medan den genomsnittliga spelentusiasten kanske inte vet så mycket om spelutveckling, kan de flesta ändå förstå att det inte är något ett enkelt jobb att skapa digital magi. Detta trots att stora och små studior ständigt försöker hålla problemen och de svåraste aspekterna dolda från omvärlden. Det är därför extra coolt när giganterna faktiskt är lite ärligare och mer transparenta än vanligt.

Vi har nu fått ett exempel på detta i den senaste minidokumentären från Capcom, där flera av de inblandade personerna avslöjar att Resident Evil Village hade stora problem relativt kort tid före lanseringen. Testarna tyckte exempelvis att skräckisen hade ett dåligt stridssystem, alldeles för många och aggressiva fiender, för lite ammunition och andra synpunkter. Därför fick ärmarna kavlas upp ordentligt upp när utvecklarna återvände till kontoret efter Japans kanske strängaste pandemiåtgärder.

Kolla in den mycket intressanta minidokumentären härunder.

Resident Evil Village

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy