Svenska
Gamereactor
nyheter
Resident Evil Village

Capcom: "Fansen tyckte att Resident Evil 7 var för läskigt"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att Resident Evil 7: Biohazard var läbbigt, det vet vi alla. Särskilt i VR. En av de där spelupplevelserna som jag fortfarande ryser lite av, när jag tänker tillbaka. Detta menar Capcom var ett litet problem, och är något som därmed påverkat kommande Resident Evil 8: Village. Om vi ska tolka det som producenten Tsuyoshi Kanda säger här, handlar det alltså om ett lite mindre läskigt spel den här gången, något som vi på Gamereactor isåfall tror kommer att göra mången purist en smula besviken.

Capcoms Resident Evil-producent Tsuyoshi Kanda:
"When we develop a new Resident Evil game, our goal is not always to make it scarier than the previous title, but find a balance to deliver a scary but fun experience for players. Some of the feedback we received regarding RE7 was that it was too scary to play. In one regard, that's exactly what we were striving for, so it's a huge compliment for us. But at the same time, it's always our goal to create something that anybody can feel comfortable jumping in and playing, so we eased up on the tension curve in RE Village relative to Resident Evil 7: Biohazard, so that players aren't in constant fear."

Grejen med Resident Evil 7 var väl kanske snarare att indelningen mellan hur den första halvan kändes som total terror medan den andra delen av äventyret kändes som förlösande, svintung hämnd-action - Snarare än att det var "för" läbbigt, om du frågar oss. Hur ser du på detta, hur läskigt ska ett skräckspel vara?

Resident Evil Village recenseras 17:00 idag.

Resident Evil Village

Länk till källa!

Relaterade texter

Resident Evil VillageScore

Resident Evil Village

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Ondskan har vaknat i en liten by någonstans i Europa och Johan har tillbringat en vecka med att skjuta varulvar och fly från stora vampyrdamer



Loading next content