Svenska
Gamereactor
nyheter
Returnal

Housemarque har hört klagomålen om fler sparpunkter i Returnal

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Housemarques största och mest ambitiösa spel hittills, Returnal, släpptes i fredags till Playstation 5. Som väntat har den högt ställda svårighetsgraden blivit ett hett ämne där åsikterna verkar delade om huruvida utmaningen är en central del av upplevelsen och att det därför inte finns något behov av att kunna spara, medan andra känner sig exkluderade av utmaningen och vill kunna få spara oftare.

Housemarque har hörsammat diskussionen, som i huvudsak bedrivits på Reddit och skriver därför nu på Twitter:

"We hear the community and we love you all. Nothing to announce now, but keep playing and enjoying the challenge as you can!"

Vad tycker du om svårighetsgraden och bristen på möjligheter att kunna spara i Returnal?

Returnal

Relaterade texter

8
Svag lansering av Returnal till PC

Svag lansering av Returnal till PC

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Returnal anses allmänt vara en höjdare och vann till och med priset Årets spel 2022 vid förra årets BAFTA-event. Det verkar dock som om denna kritiska framgång inte...



Loading next content