Många företag har varit involverade i den kommande rättegången mellan Epic och Apple, och ett av dem är Microsoft. Tack vare detta har flera dokument med tidigare sekretessbelagd information läckt ut. Vissa har redan visat sig vara baserade på gammal information, medan andra är ännu inte verifierats och slutligen finns det också rena åsikter.
Ett utmärkt exempel på det senare är ett dokument (delat på Neogaf) med en intern granskning av The Last of Us: Part II, för okänt ändamål. Och det verkar som om Microsoft var ungefär imponerade av spelet som alla andra. Detta är vad de hade att säga om det ur en teknisk synvinkel:
"The visual quality and attention to detail in The Last of Us Part II is absolutely best-in-class in basically every area, and the overall presentation is significantly ahead of anything that other teams have been producing on console and PC. We were frequently stunned by the quality of the game's visuals, something that sadly seldom happens these days. It's even more impressive considering that the game feature two separate player characters with different groups of allies, in different locations, along with flashback sequences taking place years before. It features a shockingly wide variety of environments, weather, and day cycles in locations ranging from Wyoming to California."
Microsofts spelare var dock inte imponerade av allt och skriver att "Naughty Dog still can't seem to make decent gun combat in any of their games". De gillade inte heller inventeringssystemet som beskrivs såhär:
"The inputs for weapon switching are all located on the d-pad, and there was no "quick switch" between current and previous weapons. So unless you've got an additional thumb on your left hand, then you're going to have to take your thumb off the movement controls on the left stick in order to switch weapons, which was notably frustrating during the more frenetic combat sequences."
Är du förvånad över att se Microsoft vara så imponerade av en konkurrents spel, och håller du med om deras kritik?