Svenska
Gamereactor
nyheter
Resident Evil Village

Capcom: 3D-ljud kommer vara viktigt i framtidens skräckspel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Det efterlängtade skräckspelet Resident Evil Village släpps nästa månad och ser ut som en bra blandning av intensiv Resident Evil 7: Biohazard-skräck och härlig Resident Evil 4-action. Som så många andra skräckupplevelser kommer Resident Evil Village att vara mycket beroende av ljudet, och en av funktionerna som Sony framhävt i Playstation 5 är dess 3D-ljud. Nu berättar director Morimasa Sato om vikten av detta i en intervju hos Playstation Magazine:

"For a game like Resident Evil Village, where exploration is a key pillar of the gameplay, I would say the 3D audio. You can already experience a taste of this in the Maiden demo: the footsteps of the castle's residents as they go up the stairs, or the sounds of 'something' moving in the dark cellar... The effectiveness of the 3D audio in creating a convincing audio space has exceeded my expectations. In horror, creating the sense of a presence beyond the visual scene on screen is essential, so I think 3D audio will be indispensable in horror games from now on."

Resident Evil Village släpps den 7 maj till PC, Playstation 4/5, Stadia, Xbox One och Xbox Series S/X. På torsdag är det för övrigt dags för Capcoms andra Resident Evil Showcase, där vi kan förvänta oss massor av nyheter.

Resident Evil Village

Tack Wccftech

Relaterade texter

Resident Evil VillageScore

Resident Evil Village

RECENSION. Skrivet av Johan Mackegård Hansson

Ondskan har vaknat i en liten by någonstans i Europa och Johan har tillbringat en vecka med att skjuta varulvar och fly från stora vampyrdamer



Loading next content