Svenska
Gamereactor
nyheter
Fallout 76

Todd Howard: Det var inte mycket i Fallout 76 vi inte misslyckades med

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Fallout 76 är idag ett underhållande onlinespel med stor publik, men så har det sannerligen inte alltid varit. Tvärtom. Vid lanseringen var det ett smärre haveri som ledde till både ljumma betyg och låg försäljning samt även besvikna fans. Bethesda har medgett att det inte gick så bra, men den där verkliga självkritiken har uteblivit.

När Todd Howard från Bethesda medverkade i Microsofts stream om uppköpet förra veckan, sparade han dock inte på krutet och sade att det inte var mycket de inte misslyckades med. Howard avslöjade även att han efter floppen vid lanseringen ringde Xbox-chefen Phil Spencer för att få hjälp:

"When that game launched, the litany of issues we had, we let a lot of people down. There was very little we didn't screw up, honestly. One of the people that I called was Phil. I said, 'Hey you know there's many things we're dealing with, what advice do you have?' And he put me in touch with some people at Xbox who were able to look at all of the games in the system and what was important and what wasn't important for games that made it for the long-haul."

Tydligen lönade dig sig för Bethesdas del att försöka vända skutan för Fallout 76. Idag är det, enligt Howard, ett av de mest spelade titlarna till Xbox:

"And that kind of advice really, really helped us and now, seeing Fallout 76 being one of the most played on Xbox ... we're just incredibly fortunate to be there."

Har du själv spelat Fallout 76 senaste tiden?

Fallout 76

Relaterade texter

Fallout 76Score

Fallout 76

RECENSION. Skrivet av Adam Holmberg

REWIND! Gamereactor backar bandet, kikar närmare på allt som skett under de gångna sex åren och slår fast att detta idag är ett helt annat spel än vid premiären. Därmed vankas nytt betyg!



Loading next content