Svenska
Gamereactor
nyheter

Epic kan skapa en "The Last of Us 2-karaktär" på under en timme

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att göra realistiska spelkaraktärer till moderna konsoltitlar och påkostade PC-lir är både svårt och kostsamt, och det är ofta här utvecklingskostnaderna kan börja skrinna iväg och spränga ens tilltänka budget. Detta är något som Epic nu försöker rätta till i och introduktionen av deras nya utvecklarverktyg kallat MetaHuman. Denna molnbaserade karaktärsskapare är nämligen tänkt att underlätta för utvecklare när det kommer till att porträttera trovärdiga karaktärer, detta då programmet i fråga ska kunna skapa en modell på under en timma, och efter det är det bara att ladda ner och använda den i Epics egna Unreal-motor. Stilen är än så länge fixerad vid Last of Us/Uncharted- typen av grafik, och så här säger en av skaparna, Vladimir Mastilovic:

"We're not claiming to cross the uncanny valley here. We're more targeting The Last of Us/Uncharted kind of look, where it's obviously a digital character but it's a pleasant-looking digital character."

Metahuman ska lanseras i ett Early Access-format inom de närmsta månaderna och man planerar att addera nya stilar och möjligheten att göra fler typer av karaktärer, som barn och gamla, i framtiden. Här kan du se ett kort klipp från Metahuman.

Epic kan skapa en "The Last of Us 2-karaktär" på under en timme

Tack, Gameindustry.biz



Loading next content