Svenska
Gamereactor
nyheter
Halo Infinite

Tuffare Hunters och nya fordon i Halo Infinite

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ
HQ

Som vi kunde rapportera i början av veckan, så planerar 343 Industries att bjussa på månatlig information om Halo Infinite. Och detta skulle man börja med denna vecka. Strax innan helgen höll de sitt löfte genom att posta en lång uppdatering på Halo Waypoint.

Bland annat kan vi läsa där att 343 Industries har tagit fram nya verktyg för att kunna korta ner tiden innan de åtgärdar feedback från communityt. De skriver även att spelets sandbox till lanseringen redan är klar, och spelas på daglig basis. Spelkontrollen kommer den här gången kunna anpassas helt fritt, och till PC har de en dedikerad grupp för att spelet ska "feel best in class".

Alla vapen har setts över och nu finns det olika typer av skada, där plasma används som konkret exempel. Utvecklarna förklarar att "we felt that it was important to feature multiple damage types in the game so that we have more attributes to play with when designing vehicles and weapons".

Sandbox-delen av spelet kommer uppdateras frekvent, och bättre support än någonsin utlovas. Det här betyder i praktiken att "weapons on day one will assuredly be different after multiple updates and patches".

Halo Infinite

Fordon är såklart en viktig del av Halo, och alla klassiker har setts över för att vara bättre anpassade till den mer expansiva världen i Halo Infinite. 343 Industries förklarar varför:

"vehicles organically form player parties. Every Halo vehicle enthusiast has a story where someone pulled up in a Warthog, beeped the horn, they got in, and they spent the whole match playing together."

De utlovar även återkomsten av en fanfavorit som "isn't totally brand new, but it has received a fresh coat of paint while awaiting its triumphant return to Halo". Vi håller tummarna för att de talar om Brute Chopper, med tanke på hur viktiga Brutes är för storyn denna gång. Det kommer såklart även finnas nya fordon också, bland annat ett som ser ut att bli både kraftfullt och smidigt:

"Although, we are working on a new vehicle that is looking pretty hot. This new vehicle will sit nicely between the Warthog and the Scorpion in terms of power level so it should ignite some new discussions on what vehicle to take to a mission."

På den tekniska sidan kan vi se fram emot "graphical features we've developed over the last six months at the same time that we are refining the lighting and environment art for the world that we've already built". De avslöjar även något vi misstänker att många grafikälskare lär gilla, nämligen att de har "rebuilt the engine multi-threading solution to ensure high execution efficiency across all platforms and PCs, instead of running optimally just on Xbox One"

Till sist får vi också veta att Hunters är tillbaka. Den här gången blir de svårare att möta, och dina klassiska strategier kommer inte längre vara att lita på.

Halo Infinite

Relaterade texter

7
Halo Infinite - Season 2: Lone WolvesScore

Halo Infinite - Season 2: Lone Wolves

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Vi har spelat den andra säsongen av Halo Infinite, men är tyvärr inte helt imponerade av det som erbjuds, där kvantiteten är största problemet...

Halo Infinite - KampanjenScore

Halo Infinite - Kampanjen

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Sex år, flera miljarder kronor och en rejäl försening senare är nu Halo Infinite äntligen här. Är det den mjuka reboot som utlovats, och framför allt - är det bra...



Loading next content