Svenska
Gamereactor
nyheter
Among Us

Därför tar det så lång tid att uppdatera Among Us

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Among Us fullkomligen exploderade i popularitet förra året, efter att ursprungligen ha släppts år 2018. I en första blogguppdatering från utvecklarna, låter nu InnerSloth förklara varför allt gått så långsamt för dem med uppdateringar. Community director Victoria Tran skriver:

"Among Us gained incredible traction pretty late into 2020 that we weren't expecting, and that meant A LOT of change for us.

We had to spend 2 months just restructuring, figuring out new processes, and getting external partners to help us manage on board. Originally it was just 3 friends working together (and now I'm here to make 4, hi), but if we wanted this to work long term and hire up, we needed to streamline things. It's all behind the scenes work, and while it meant time away from the game, it'll make it easier for current and future us to develop the game better."

Kort sagt hade de inte en aning om att det plötsligt skulle bli så populärt och de är lika förvånade som alla andra. Kanske mer, till och med. I takt med att det kommer till fler format, får ny bana, buggfixar och liknande ökas arbetet rejält.

Om du vill veta mer om den kommande Airship-banan, planerna för Xbox-konsolerna, den närmsta framtiden och annat - så surfa över hit.

Among Us

Relaterade texter



Loading next content