Svenska
Gamereactor
nyheter
Cyberpunk 2077

CD Projekt Red-anställda kritiska mot ledningen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Cyberpunk 2077 fortsätter att skapa rubriker - och de flesta är negativa. Nu visar det sig att anställda på CD Projekt Red under ett internt videomöte ställt mycket kritiska frågor till ledningen för den polska studion. Detta skriver den kände speljournalisten Jason Schreier, som skriver för Bloomberg.

Jason Schreier har haft regelbunden kontakt med anonyma källor från CD Projekt Red, och de beskriver en upprorisk atmosfär på det interna mötet mellan ledningen och de anställda. Ledningen ombads bland annat att relatera till den "crunch"-kultur som har funnits i samband med skapandet av spelet. Schreier skriver:

"During Cyberpunk 2077's development, staff endured multiple periods of extensive overtime including mandatory six-day weeks to finish the game, Bloomberg has reported. When asked about this crunch time in the Q&A, the directors said they had plans to improve production practices in the future but didn't elaborate, according to one person who was there."

Ledningen tillfrågades också hur de själva såg på deras orealistiska tidsplaner för spelet, CD Projekt Reds rykte i spelvärlden och den övertidskultur som finns:

"One employee asked the board why it had said in January that the game was "complete and playable" when that wasn't true, to which the board answered that it would take responsibility. Another developer asked whether CD Projekt's directors felt it was hypocritical to make a game about corporate exploitation while expecting that their employees work overtime. The response was vague and noncommital."

Hur tycker du själv att CD Projekt Red hanterat detta?

Cyberpunk 2077

Relaterade texter



Loading next content