Även om Bethesda tack och lov arbetat hårt på att fixa Fallout 76 via stora uppdateringar som Wastelanders och nu senast Steel Dawn, förändrar det inte det faktum att det förblir en av de mest kontroversiella spellanseringarna på senare tid, främst tack vare stora tekniska brister men även brutna löften och mediokra betyg.
Spelmakaren och veteranen Todd Howard har dock insisterat på att det gick ganska bra kommersiellt, men nu medger han att de ändå svek spelarna. I en intervju med The Guardian är han öppen om utvecklingen och berättar hur processen har varit.
Bland annat säger han att "We let a lot of people down", och fortsätter med att förklara att de har lärt sig mycket om multiplayer och hur detta kan integreras i upplevelsen:
"Obviously, we're big fans of single player and we've had some success with some multiplayer-focused games. We have found that even if it's multiplayer, whether it's Elder Scrolls Online or Fallout 76, a large number of our players want to play it like a single-player game and not have the other players distract from it. Games handle multiplayer in different ways, and I think it all has merit."
Sammantaget är det en ganska fascinerande intervju vi kan rekommendera dig att kolla in. Vi vet redan att Bethesdas nästa äventyr, Starfield, kommer vara ett renodlat singleplayer-spel.