Som bekant lät Microsoft och 343 Industries nyligen fatta det överraskande beslutet att skjuta upp Halo Infinite till ett obestämt datum 2021. Det har i omgångar ryktats om att det kan bli tal om en ganska lång försening, i värsta fall till 2022, något 343 Industries-företrädare förnekat.
Men att spelet inte lär släppas den närmsta tiden verkar ändå sannolikt, och ett tecken på det är att Microsoft och 343 Industries nu anställt två Halo-veteraner som ska lotsa spelet genom slutfasen. Det handlar först och främst om Joseph Staten (Bungies writer för Halo: Combat Evolved, Halo 2, Halo 3, Halo: Reach samt att han var creative director för Halo 3: ODST och har även skrivit Halo-böcker).
Hans nya roll blir som campaign lead där hans roll blir "supporting the campaign team's existing, talented, creative leaders and ensuring they have everything they need to create an awesome Halo game".
Den andra personen är Pierre Hintze, som redan arbetar för 343 Industries på Halo: The Master Chief Collection. Han kliver nu av detta och ansluter till Infinite-teamet för att där jobba uteslutande med multiplayer-delen av spelet, vilket nyligen bekräftades vara 'free to play' och fristående från resten av det. På Halo Waypoint kan vi läsa:
"Pierre Hintze, the Head of our Publishing Team (MCC), will be joining the Halo Infinite team as a project lead for our Free-To-Play experience. He and his team have demonstrated an amazing ability to deliver new content, an excellent flighting program, and substantive updates across MCC over the past year. We look forward to having his expertise directly on the Halo Infinite team as we look to deliver a quality Free-To-Play multiplayer experience for everyone."
Och det låter väl lovande?
Tack Gamasutra