Svenska
Gamereactor
nyheter

Microsoft tar Epics parti i striden mot Apple

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Som du säkert vet, pågår ett smärre krig mellan Epic och Apple just nu kring Fortnite och transaktionerna till det. De båda parterna strider i domstol, förnedrar varandra inför öppen ridå och försöker sabotera för varandra allt vad det går. Nu blandar sig Microsoft i i leken och tar parti för Epic.

I ett långt uttalande från igår, säger Microsofts chef för Gaming Developer Experiences, Kevin Gammill, att de tycker Apple ska tänka om eftersom de skadar både spelutvecklare och oss spelare:

"For game creators in the later stages of development utilizing Unreal Engine and targeting the iOS and/or macOS platform, Unreal Engine's sudden loss of support for iOS and macOS would create significant costs and difficult decisions. The creator would have significant sunk costs and lost time using Unreal Engine for game creation, and would have to choose between (a) starting development all over with a new game engine, (b) abandoning the iOS and macOS platforms, or (c) ceasing development entirely."

Gammill förklarar att det kommer att kunna påverka oss gamers med bland annat sämre säkerhet:

"Apple's removal of Unreal Engine's ability to develop updates and improvements for iOS and macOS could also harm already-launched iOS and macOS games built on Unreal Engine. If the game engine can no longer develop updates that take advantage of new iOS or macOS features, fix software bugs, or patch security flaws, this will harm games that have already launched on iOS and macOS (and, in turn, harm gamers). In addition, this situation could bifurcate a game's player base, such that gamers on iOS or macOS cannot play or communicate with friends or family who are playing on other platforms."

Xbox-bossen Phil Spencer gav också sitt stöd för Epic på Twitter. Vad tycker du om hela denna historia?

Microsoft tar Epics parti i striden mot Apple


Loading next content