Svenska
Gamereactor
nyheter
Ghostwire Tokyo

Även Ghostwire Tokyo-utvecklarna lovordar Playstation 5

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Vi närmar oss augusti månad vilket vanligtvis brukar innebära att E3 brändes av för nästan två månader sedan men nu är det istället bra över ett år sedan en hederlig E3-presskonferens ägde rum och som inledning till den här nyheten minns vi så klart hur häpna vi blev när Tango Gameworks kom till Bethesdas scengolv, inte med något nytt Evil Within - utan istället den braknya spelserien Ghostwire Tokyo. Sedan dess har en gameplay-trailer visats upp och för att göra dig kvitt av alla krigande stadsgastar som husar i Tokyo blir det tal om mer actionorienterad spelbarhet och strider, till synes har de alltså övergett den överlevnadsfokuserade subgenren som i exempelvis The Evil Within. I en intervju med IGN sade regissören Kenji Kimura att Ghostwire hör till action- och äventyrsgenren och att vissa saker som man förväntar sig av ett skräckspel inte kommer att finnas med.

Bland konsolerna är Ghostwire Tokyo tidsexklusivt till Playstation 5 vilket eventuellt gör Tango Gameworks något partiska i den pågående debatten om vilken av Microsofts eller Sonys konsoler som kommer bli den bästa att inhandla. De hade i alla fall följande att säga om DualSense-handkontrollen och 3D-ljudet:

"You need to experience it directly because this is very difficult to explain both verbally and in text, but the DualSense haptics and adaptive triggers felt so good that it made us, the developers, say, 'Woah!' because they allowed for us to feel and experience the various actions and attacks like never before."

"To feel like you're actually there, to feel the objects and beings that are actually there, sound is extremely important. You'll be able to feel like you are there and 'feel' the things that are there with 3D audio."

Avslutningsvis nämnde han också att det var riskfullt att ge sig på att bygga Tokyo men tack vare kraften från Playstation 5 så har de kunnat göra en spelvärld som känns realistisk och är lätt att leva sig in i. Om du är intresserad av ännu mer detaljer kring liret ska du så klart läsa hela intervjun av IGN här.

Ghostwire Tokyo
Stridsmässigt bjussar Tango Gameworks på ett magi- och handgemängsfokuserat stridssystem när protagonisten behöver rensa gatorna från väldigt intressant designade spöken.

Relaterade texter

Ikumi Nakamura lämnar Tango Gameworks

Ikumi Nakamura lämnar Tango Gameworks

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Om det är något exakt alla minns från sommarens E3, så är det såklart Ikumi Nakamuras entusiastiska presentation av Ghostwire Tokyo på Bethesdas presskonferens. Hon blev...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy