Halo Infinite fick inte den bejublade visning många nog hade hoppats på, utan det stod snabbt klart att det inte tycktes bli ett spel som blåste någon av stolen grafiskt, och inte heller fungerade som ett bra grafikdemo för Xbox Series X (något vi skrev mer om i vår förtitt). Texturer, effekter och geometri höll helt enkelt inte den klass fansen hade hoppats på, även om spelet i övrigt påminde om klassisk Halo.
I en intervju hos WCCFTech, försvarar dock 343 Industries-anställde Chris Lee spelets grafik och säger:
"I think for the response on the graphics, the thing I hope is that folks get a chance to check out our 4K streaming assets, I think that really lets our game show itself in full fidelity. We are definitely still very much in development, we have some polishing and tuning that the team is working on to really bring the full potential of our experience to our fans later this year in Halo Infinite. We definitely are excited about the ambition of the title, of this open expansive campaign and we'll make sure that it's polished and ready to go when fans get their hands on it this Holiday."
Det är visserligen några månader kvar till premiären, men några våldsamma förändringar lär det knappast bli. Vad tyckte du själv om demonstrationen av spelet och dess grafik?