Svenska
Gamereactor
nyheter
Everwild

Rare om Everwild: Vi provar fortfarande olika gameplay-idéer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Ett av de absolut snyggaste spelen under Xbox Game Showcase igår, med hänsyn tagen till både design och teknik, var Rares kommande Everwild. Men medan det står klart att det kommer bli ett tämligen unikt spel, kan vi dock inte svara vad det egentligen går ut på. Och det är kanske inte så konstigt, för att döma utifrån en intervju hos VGC, så är Rares studiochef Craig Duncan inte heller helt på det klara med detta.

Duncan berättar nämligen att Everwilds execute producer Louise O'Connor och hennes team hos Rare just nu fortfarande håller på med att "playing around with gameplay ideas":

"We learned a lot from Sea of Thieves. At its heart, we love the idea of Sea of Thieves [and] players creating stories together. I think with Everwild, Louise [O'Connor] and her leadership team are really passionate about giving players a world that they can just lose themselves in — you know, a lot of nature feels magical.

So the notion of, 'What does it mean to nurture a world? What does it mean to be in nature?'

Part of the reason we haven't talked a lot about Everwild is because we're still feeling a lot of these things out. We're still playing around with gameplay ideas."

Vi utgår från att detta betyder att spelet är en bra bit bort och tidigast lär komma 2022. Det verkar dock lyckligtvis vara i goda händer, för Duncan avslutar:

"We'll have plenty to say in the future on that, but ... we have an idea we feel really passionate about, and we think there's something special. I have a team of people that wake up every morning with the desire to make this game that they're really, really passionate about."

Kolla in den senaste Everwild-trailer från gårdagens Showcase här nedan.

EverwildEverwild
EverwildEverwild
EverwildEverwild

Relaterade texter

Everwild-chefen lämnar sin post hos Rare

Everwild-chefen lämnar sin post hos Rare

NYHET. Skrivet av Johan Jolin

Bara för ett par dagar sedan meddelade 343 Industries att Chris Lee, Halo Infinites game director, går skilda vägar. Men Chris Lee är inte den enda prominenta Xbox Game...

Rare berättar massor av nytt om Everwild

Rare berättar massor av nytt om Everwild

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Sea of Thieves fick en ganska skakig lansering med milt sagt blandade betyg, men ironiskt nog har det sedan dess fått absolut förstklassig support från utvecklarna, och...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy