Svenska
nyheter
Ghost of Tsushima

Sucker Punch övervägde pirater och musketörer innan de valde samurajer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

I fredags släpptes äntligen Ghost of Tsushima efter en lång tids utveckling, som ryktats ha varit lite skakig. Det har fått nästan genomgående fina betyg (så även av oss), även om snittet ligger lägre än mycket annat Sony lanserat denna generation. Nu har Sucker Punch berättat mer om arbetet med spelet och avslöjat att det initialt inte var någon självklarhet att det skulle bli ett samurajäventyr:

"Early on, we concluded that we wanted to build a large, open world experience — and one that featured melee combat. But beyond that we were uncertain. Pirates? Rob Roy? The Three Musketeers? All these were considered — but we kept coming back to feudal Japan and telling the story of a samurai warrior. Then one fateful fall afternoon we found a historical account of the Mongol invasion of Tsushima in 1274, and the entire vision clicked into place."

Som bekant landade spelet i Japan och samurajer, vad tycker du om det beslutet?

Ghost of Tsushima

Relaterade texter

Ghost of TsushimaScore

Ghost of Tsushima

RECENSION. Skrivet av André Wigert

Wigert har tryckt en fräsig rishatt över hjässan och lirat skiten ur den efterlängtade grafikbomben Ghost of Tsushima...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy