Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyheter

Microsoft: Flytet när man spelar Xbox Series X är svårt att beskriva med ord

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Microsofts och Sonys nya konsoler springer såklart cirklar kring sina föregångare, och är proppfulla av ny teknik. Men exakt hur kommer detta göra våra gamer-liv bättre utöver tjusigare grafik? Detta brottas tydligen även Xbox-chefen Phil Spencer med, och han säger att det är omöjligt att göra nästa generation rättvisa utan att prova själv så man får känna skillnaden.

Det var när han gästade den före detta Nintendo-chefen Reggie Fils-Aimes podcast Talking Games, som han förklarade dilemmat:

"One of the things I've talked about publicly ... but it's hard to come across, is the way it feels to play games on a box where frame rates are higher, frame rates are more stable. The fluidity of it, showing that in video form, is just impossible. How do you show how something feels? We're getting to the point where the immersion feel that you get through fluidity and other things is now up to par with the visual capabilities that we have. How do you share that with people in this kind of world?"

Microsoft har tidigare sagt att de kommer satsa på högre bilduppdatering med Xbox Series X, ända upp till 120 bilder per sekund, samt att handkontrollen nu är mer responsiv än tidigare. Förhoppningsvis kommer vi alltså att kunna känna skillnaden nästa generation när vi spelar, och inte bara uppleva den genom det grafiska.

Microsoft: Flytet när man spelar Xbox Series X är svårt att beskriva med ord

Tack GamingBolt



Loading next content