Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
nyheter
Scorn

Scorn-utvecklarna: Processorn viktigast nästa generation, inte SSD-hårddisken

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Det var i huvudsak tre spel som stal showen under Microsofts Inside Xbox-stream förra veckan; The Ascent, The Medium och Scorn. Alla dessa släpps till PC och Xbox, och de båda sistnämnda är dessutom konsolexklusiva till Xbox Series X. Man kunde misstänka att det i synnerhet beror på SSD-hårddisken som beskrivits som det stora klivet nästa generation, men om vi får tro Scorns director Ljubomir Peklar är det faktiskt huvudprocessorn som är den stora grejen:

Det är i en intervju hos MSPoweruser, som Peklar förklarar varför Scorn inte släpps även till nuvarande generation:

"We didn't [want to bring Scorn to current-gen consoles] because we want our game to be played at 60FPS. That would be close to impossible without big sacrifices. Next-gen is about responsiveness, smoothness and a lot less time wasting. The problem with these features is that they are not easy to sell in videos or screenshots."

Orsaken till detta beror inte på tillkomsten av SSD-hårddiskar, menar Peklar, som fortsätter:

"Everyone is touting the SSD as the next big thing, and yes SSDs will help a lot with loading and moving assets, but the biggest culprit that is creating problems in the current generation is the CPU. That's where the biggest difference compared to current generation will come from."

Scorn är ett skräckspel med designinspiration hämtad från H.R Giger, mannen som designade monstren i Alien och andra kusliga verk. Spelet släpps tillsammans med Xbox Series X och ingår även från dag ett med Xbox Game Pass.

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera
Scorn
Scorn
Scorn

Relaterade texter



Loading next content