Svenska
Gamereactor
nyheter
Assassin's Creed Valhalla

Valhalla-skaparen medger att det var för lite gameplay under Inside Xbox

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

I torsdags hade Microsoft sitt Inside Xbox-event där vi för första gången fick kolla in spel från nästa generation. Men på förhand hade det utlovats tredjepartstitlar och framför allt gameplay - där det som erbjöds mestadels var indies och knappt något gameplay alls. I synnerhet gällde sistnämnda Assassin's Creed Valhalla, där Ubisoft specifikt lovat just gameplay.

Dagen efter eventet sade Aaron Greenberg från Xbox-teamet självkritiskt att Microsoft misslyckats med att på förhand kommunicera vad det var man skulle visa, så förväntningarna blev fel. Nu har även Valhallas creative director Ashraf Ismail kommenterat saken på Twitter, och även han väljer att konstatera att slå fast att det saknades gameplay från spelet:

"You rightfully expected to see more today. We have a long marketing campaign ahead of us, you will see in-depth gameplay and get a lot more info about the game. Thank you for your excitement and passion! Be patient with us and be kind. It will be worth it!"

Vi uppskattar såklart den här lite mer ödmjuka framtoningen från både Microsoft och Ubisoft. Vi älskar spelevent, men det gäller att inte lova mer än man ämnar hålla, något branschen verkar ha insett.

Assassin's Creed Valhalla

Relaterade texter



Loading next content