Svenska
Gamereactor
nyheter
Perfect Dark

The Initiative arbetar på spel med vapen, prylar och kameraövervakning

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Igår kunde vi berätta om en Naughty Dog-animatör som gått över till Microsofts studio The Initiative, vilka fortsätter värva topptalang världen över. Källan till detta kom från en LinkedIn-sida, och nu har vi på samma sätt fått fler ledtrådar om vad som är på gång.

Den här gången är det Christopher Ng som arbetade som technical designer hos The Initiative fram till i februari i år. Nu har han uppdaterat sin LinkedIn med information om vad han gjorde hos dem. Vi tycker spontant att det låter som något slags spionspel (ska Perfect Dark göra comeback?) eftersom det innehåller "weapons, gadgets, and a camera surveillance system". Dessutom är det tydligen grafikmotorn Unreal Engine 4 som används.

Här är allt Ng arbetat med hos The Initiative:

• Expert in Blueprint programming in Unreal Engine 4
• Scripter, Technical Designer, Gameplay Designer, and Systems Designer.
• Responsible for supporting Level Designers, System Designers, and Engineers with any scripting needs.
• Designed and scripted various weapons, gadgets, and a camera surveillance system for an unannounced project.
• Responsible for scripting and creating various world interactables and gameplay objects, such as doors, destructibles, hazards, triggers, and much more.
• Initiated and wrote blueprint coding standards, best practices, and various blueprinting tutorials.

Vi vet inte vad det handlar om ännu och förhoppningsvis får vi mer information i maj. Tycker du det som står ovan passar in som beskrivning av ett nytt Perfect Dark?

Perfect Dark

Relaterade texter



Loading next content