AMD Financial Day går av stapeln nu på torsdag, då det ska informeras om företaget samt snackas ny teknik. Men enligt ett nytt Reddit-rykte, ska de i år få sällskap av Microsoft.
De är där för att snacka om den raytracing-lösning de tagit fram tillsammans med AMD, vilken sägs vara så effektiv att det sparar rejält med prestanda till annat. Sedan har vi RDNA2, vilken skapades "exclusively for Microsoft and high power Radeon GPUs, includes deep learning AI for upscaling, animation interpolation (adding 60 fps support to 30 fps games) and highly varied NPC intelligence".
Och det låter ju i sig trevligt, men det mest intressanta ur ett gamer-perspektiv är att det här sedan ska illustreras med hjälp av ett ännu ej utannonserat racingspel från Turn 10. Forza Motorsport 7 släpptes år 2017, så vad det än är de filat på så har det fått betydligt mer tid än andra Motorsport-titlar. Här är de goaste detaljerna:
Turn 10 is the powerhouse for it, they've been working exclusively on this tech for one and a half years and are showing off an unnamed racing game in the rain. Raytraced reflections everywhere, using a combination of ray traced light probes in low frequency parts of the image for global illumination and actual raytracing close to the near view frustrum. SSR is used wherever possible, with rayracing adding on top of that to get rid of SSR artifacts (show example of a slow camera pan over the Nurburgring, the switch between SSR and DXR is not noticeable until they show multi-colored dev mode which part is rendering what and how).
Forza Horizon 4 ska också visas upp för att demonstrera hur effektiv den här nya tekniken är. Turn 10-spelet kommer dock såklart stjäla showen om uppgifterna stämmer - och om så är fallet får vi alltså veta om två dagar.