LIVE

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Live broadcast
Annonsera
logo hd live | Crucible
Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy

Svenska
Startsidan
nyheter
The Witcher 3: Wild Hunt

Förbättrade strider i The Witcher 3 med ny mod

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Det är mycket The Witcher just nu, inte minst tack vare Netflix hyllade TV-serie, som i sin tur bidrog till att göra The Witcher 3: Wild Hunt mer spelat på Steam än det någonsin varit tidigare. Sistnämnda är förmodligen även sant för Xbox One eftersom det under december månad lades till i Xbox Game Pass.

Nu har vi dessutom glädjen att kunna rapportera om en väldigt lovande mod till just The Witcher 3, kallad Redux. Det kan bara användas med New Game (alltså inte NG+) och balanserar och fiendens data, ökat fokus på adrenalin, ett nytt 'fatigue'-system, ett 'damage over time resistance'-system och mycket annat för att göra striderna mer i linje med vad vi kan vänta oss från The Witcher-världen.

Skaparen skriver på Nexus Mods att "a witcher with no potions is half a witcher", vilket även förklarar varför det nu också är ett ökat fokus på alkemi. Du kommer behöva förbereda dig mer inför striderna samt även vara vaksam under den, då fighterna ska vara mer nyanserade. Såhär beskrivs det:

Combat: Adrenaline is a much more important factor in this tree and can now lead to some very powerful abilities. To balance, it is significantly harder to generate and much easier to lose. A character who invests no points in this tree will find it difficult to generate 3 Adrenaline Points.

Signs: The scaling of sign damage and effects with sign intensity has been modified and some skills have been re-worked/overhauled in light of this. Without investing points into this tree, you will likely find signs to be less useful than in vanilla. Conversely, investing points into this tree will give you very powerful signs.

Alchemy: Toxicity has been re-worked significantly to be more in line with the Witcher 2. You can no longer get really high levels of toxicity and just chug potions. You have to tactically and carefully decide which potion to take and when. Considering this, potions on the whole are a lot more powerful and useful. Decoctions have also been re-worked to be less situational and have more impact.

Något att prova på för alla PC-spelare, kanske?

The Witcher 3: Wild Hunt

Relaterade texter

The Witcher 3: Wild Hunt (Switch)Score

The Witcher 3: Wild Hunt (Switch)

RECENSION. Skrivet av Jonas Mäki

Att CD Projekt Red fått grafiktunga The Witcher 3 att flyta på en Nintendo Switch är såklart en smärre bedrift i sig, men är det verkligen roligt i bantat skick?



Loading next content