Svenska
Gamereactor
nyheter
Marvel's Avengers

Marvel's Avengers använder sig sparsamt av quick time events

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Marvel's Avengers verkar onekligen både ambitiöst och intressant, men spelets utannonsering under Square Enix-presskonferensen på E3 lämnade många besvikna. En aspekt som kritiserades var hur linjärt spelet verkade och många kritiserade mängden "quick time events", dvs. tillfällen där spelaren tvingas trycka på en specifik knapp inom en viss tidsram för att ta sig vidare.

I en intervju med WCCFTech förklarade dock Noah Hughes (creative director) att dessa används sparsamt i det faktiska spelet.

"They're much more prevalent here than they are anywhere else in the game. This is an opening sequence. And we actually use in some cases what looks like a quick time event to train the player. So in the case where we see Thor smash down in the opening of the level, we're really introducing you to those heavy attack buttons, and then onboarding you with that,"

"We use them sparingly. And because I think they can be useful for us. But again, I think it's like any of the tools in game design, which is we tried to do the best we can for our experience, we want the players to have them,"

Marvel's Avengers släpps den 15:e maj nästa år och nedan kan du kika spelets utannonseringstrailer samt vår video-förtitt där vi snackar om vad vi fick se bakom stängda dörrar.

HQ
HQ
Marvel's Avengers

Relaterade texter



Loading next content