Svenska
Gamereactor
nyheter
Half-Life

Vakterna i Half-Life kunde känna lukten av lik

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Att Valves debutspel står sig som ett av de mest innovativa och nyskapande actiontitlarna genom alla tider - har vi alla känt till sedan 1998. Men att vakter och forskare kunde känna lukten av döda fiender och dessutom skilja dem åt beroende på hur "illa" de stank, visste vi inte. Detta är såklart bara ytterligare ett bevis på hur enormt långt före sin tid Gordons mardrömseftermiddag verkligen var, då det finns gott om snordyra samt superpopulära stortitlar som släpps idag - som inte har så pass avancerad artificiell intelligens som Half-Life (1998) innehöll.

Youtube-användaren MarphitimusBlackimus har i omgångar kikat närmare på briljansen som stavas Half-Life och denna video är lika kort som fascinerande. I slutändan gör dock denna video oss olyckliga, igen, eftersom vi påminns om hur briljant Half-Life-titlarna är och hur sura vi är över att vi aldrig kommer att få spela en tredje del. Klicka här för att kika!

Half-Life
Det bästa actionspelet sett ur ett förstapersonsperspektiv som någonsin släppts - enligt majoriteten av oss på Gamereactor. Fast... Det visste du ju såklart redan eftersom vi skrivit det 193 844 gånger sedan hösten 2002. Sorry för 15-årigt dödstjat.

Relaterade texter

9
Spelminnen: Half-Life MP

Spelminnen: Half-Life MP

ARTIKEL. Skrivet av Petter Hegevall

Hegevall minns sommaren 1999 där han och fem stycken vänner på daglig basis spenderade sin lön på att hyra datorer på ett lokalt internetcafé, allt för att skjuta ihjäl varandra i Valves debut-mästerverk...

3
Half-Life var nära att bli ett blodbad

Half-Life var nära att bli ett blodbad

NYHET. Skrivet av Patrik Severin

Brett Johnson en före detta nivådesigner hos Valve berättade i en video om sin tid med utvecklingen av Half-Life. Där förklarade han hur de under utvecklingen brottades...



Loading next content