Svenska
Gamereactor
nyheter
Mass Effect: Andromeda

Huvuddelen av Mass Effect: Andromeda gjordes på 1,5 år

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Mass Effect: Andromeda var under utveckling länge, men möttes vid lanseringen av betyg som nog var lägre än de flesta räknat med - och har sedan dess även sålt sämre. En av anledningarna till att spelet helt enkelt inte kändes så polerat som det kanske borde har nu dykt upp, då det visar sig att huvuddelen av spelet snickrades ihop på bara 18 månader.

Det är Kotaku som publicerar en rapport som visar hur utvecklingen var problemkantad med bland annat byte av director, fler omgörningar, tekniska utmaningar och annat strul som hämmade. Tydligen var tanken att spelet delvis skulle ha framslumpat innehåll till och med år 2015, då teamet insåg att det helt enkelt inte skulle fungera särskilt bra.

Då gjordes det om till att inkludera 30 planeter, vilket senare fick göras om igen till sju. Bland annat handlar problemen om att Frostbite Engine helt enkelt inte är särskilt lämpad för rollspel. I slutändan gjordes alltså lejonparten av spelet på bara ett och ett halvt år, och tyvärr får vi väl säga att det märks, eller vad säger du?

Här är länken till vår recension av Mass Effect: Andromeda.

Mass Effect: Andromeda

Relaterade texter

Mass Effect: AndromedaScore

Mass Effect: Andromeda

RECENSION. Skrivet av Lisa Dahlgren

Året är 2185 och mänskligheten har hittat till en avlägsen galax. Har Biowares succéserie Mass Effect hittat ett värdigt hem i Andromeda?

Bioware: Mass Effect-serien är inte död

Bioware: Mass Effect-serien är inte död

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Bioware arbetar för tillfället stenhårt på Anthem, och enligt samstämmiga rykten är i princip allt annat mer eller mindre lagt på is - inklusive Dragon Age 4. Det leder...



Loading next content