Skaparen av det kommande 80-talsinspirerade Katana Zero, Justin Stander, lät nyligen berätta för Gamereactors TV-team hur det vankas betydligt mer blod i spelet tack vare en omarbetad grafikteknologi för just detta. Han presenterade sitt eget spel såhär:
"Katana Zero is a neo-noir action-platformer with a focus on tight, fast-paced acrobatic combat. You can dodge roll, you can slash bullets back at people, you can slow down time. You can pretty much do everything you want, wall jump, etc."
Angående blodet sade Stander:
"Everything that was in previous builds has been tightened up a lot. I rewrote the blood engine, which I feel is pretty important because the blood is just so visually striking now. You can see red streaks all across the background whenever you kill guys. I've added a bunch of story hits, which is really important. The story is finally coming together, it's becoming integrated, not just into cutscenes, but into the gameplay itself."
Katana Zero är tänkt att släppas i år, men Stander menar att det kan vara en smula optimistiskt. Att det kommer till PC är självklart, men konsolversioner är också inplanerade, däribland Switch. Kolla in intervjun här nedan.