Svenska
Gamereactor
nyheter
Sniper Elite 4

Rebellion berättar om multiplayer i Sniper Elite 4

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Nyligen fick våra brittiska kollegor möjligheten att spela Sniper Elite 4 i Oxford (vilket du kan läsa mer om här). På eventet var även lead designer Paul Wright som berättade om hur de ska hantera ett så komplext ämne som prickskytte i det nya multiplayerläget Control, och varför det kommer skaka om formulan. Han sade bland annat:

"When we're looking at new multiplayer modes for Sniper Elite 4, the thing that was on our mind was to try and fill in that gap between proper stealth sniping and action, and come closer to the action aspect, but still retain the sniping model; which is why we came up with Control.

It can be played as a sniper, should you want to play like that, but it's very much a team-based game that encourages a bit more action, more use of items, and mid-range combat. It has quite a good mix, so we're quite happy with that."

Normalt handlar Sniper Elites multiplayer om snäva matcher där spelarna håller sig väl skyddat i skuggor och slår ut varandra på håll. Det är populärt, men kanske inte för alla. Med Control hoppas studion kunna bredda publiken.

Hur ser din egen Sniper Elite 4-hype ut?

Sniper Elite 4

Relaterade texter

Sniper Elite 4Score

Sniper Elite 4

RECENSION. Skrivet av Andreas Blom

Geväret. Frisyren. Legenden. Sniper Elite 4 är här och Andreas begav sig tillbaka i tiden, tillbaka till Italien 1943. Efter att ha sparkat tysk-italienskt motstånd är han tillbaka med en avrapportering



Loading next content