Svenska
nyheter
That Dragon, Cancer

Svårtjänade slantar för That Dragon, Cancer

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

Pappan i spelet samt producenten Ryan Green har i ett blogginlägg talat kring försäljningen av That Dragon, Cancer. Sedan den emotionella Indie-titeln släpptes för två månader sedan har omkring 14 000 kopior blivit sålda, där Ryan säger följande kring försäljningen i sig:

"...our studio has not yet seen a single dollar from sales. That Dragon, Cancer was created by a studio of eight, and for many of us it was a full-time effort that involved thousands of hours of work. This huge effort required taking on investment, and we decided to pay off all of our debt as soon as possible. But we underestimated how many people would be satisfied with only watching the game instead of playing it themselves."

Lets Play-konceptet på Youtube, Twitch med mera har enligt Ryan och teamet bidragit till det svaga antalet kopior som klickats hem. Stora sandlådespel, prestation- och tävlingsinriktade sådana må tjäna på den typen av videor, men inte i deras fall:

" However, for a short, relatively linear experience like ours, for millions of viewers, Let's Play recordings of our content satisfy their interest and they never go on to interact with the game in the personal way that we intended for it to be experienced."

Vi hyllade spelet i vår recension, och önskar studion Numinous Games möjligheten att i framtiden kunna fortsätta göra vackra filmiska titlar likt That Dragon, Cancer.

That Dragon, Cancer

Tack Eurogamer.

Relaterade texter



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy