Svenska
Gamereactor
nyheter
Detroit: Become Human

David Cage: "Vi ville inte göra science fiction"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

David Cage, mannen bakom spelproduktioner såsom Fahrenheit, Heavy Rain och Beyond: Two Souls visade under tisdagen upp studions nya skapelse; Detroit. En historia om vad som verkar vara en rätt dyster framtid där människoliknande robotar tar över mer och mer och där världen verkar känslolös, kall och avskild. I en trailer för spelet som Sony satt ihop pratar Cage lite om titeln, temat och inriktningen och förklarar att Quantic Dream egentligen inte alls ville göra ett sci fi-spel. Länk till videointervjun.

"We didn't want to do sci fi, we wanted the world to look familiar".

Detroit: Become Human
Detroit: Become Human
Detroit: Become HumanDetroit: Become Human
Detroit: Become Human

Relaterade texter

Detroit: Become HumanScore

Detroit: Become Human

RECENSION. Skrivet av André Wigert

På grund av Detroit: Become Humans moralmördande dilemman och intensiva handling har André Wigert blivit rejält tunnhårig.



Loading next content