Svenska
Gamereactor
nyheter
Ancestors: The Humankind Odyssey

Assassin's Creed-skapare jobbar på episodiskt open world-spel

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Ancestors: The Humankind Odyssey heter forne Assassin's Creed-kreatören Patrice Désilets kommande satsning. Spelet beskrivs som ett story-drivet, episodbaserat äventyr i en öppen spelvärld och i samtal med Gameinformer säger Désilets såhär:

"[Ancestors] is an episodic, narrative-driven game where we leave you there with the toy in between episodes. If your goal as a caveman is to harness the power of fire, once you meet that objective you are left in an open world to experiment with that fire, try to survive, and pass your knowledge along to your progeny."

Spelet är alltså tänkt att erbjuda mer speltid än traditionella episodspel. Vi kommer att förflytta oss mellan olika tidsepoker och uppleva nya scenarion med nya huvudpersoner i varje episod. Désilets berättar att han har över 20 olika scenarion påtänkta, bland annat hur människan tämjde djur, upptäckten av penicillin och den första månlandningen. Ancestors: The Humankind Odyssey ska inte fokusera på krig utan på människans utveckling och överlevnad.

"We're putting a lot of Hollywood stuff in, and then we leave you with a systemic, persistent open world where it becomes Day Z or Minecraft. But instead of blocky, it's triple-A quality environments in this bubble."

Ancestors: The Humankind Odyssey

Relaterade texter



Loading next content