Svenska
nyheter
Watch Dogs

Ubisoft: "Vi gjorde rätt i att försena Watch Dogs"

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i

Du tittar på

Preview 10s
Next 10s
Annonsera

I en rykande färsk intervju med Alist Daily berättar Ubisofts marknadschef Tony Key om Watch Dogs utveckling, och beslutsprocessen bakom fjolårets kanske mest omtalade försening. Watch Dogs, som ursprungligen skulle släppas den 18 november förra året fick se sin lansering uppskjuten mer än sex månader, men Key berättar att de inte hade något val:

"We had no choice, despite the fact that it put us in a tough financial position in the short term. We're a long-term company, with a long-term vision, and Watch Dogs for us is a long-term play. We had no choice. We knew it was the right thing to do, but it doesn't make it hurt any less."

Key påstår däremot att företaget har återhämtat sig efter den kortsiktiga ekonomiska förlusten som kom som ett resultat av förseningen. Antalet förhandsbokningar har stigit, och han menar att kännedomen om spelet nått ut till fler potentiella kunder, även om entusiasmen som kom i samband med lanseringen av de nya konsolerna nu lagt sig. Det huvudsakliga problemet var att beslutet om förseningen fattades för sent, menar han.

"The decision was made very late, and we were rolling along in a lot of areas on the marketing side. Any time a game slips, there are marketing inefficiencies. We are still executing, for the most part, the plan that we had had. It was a lot of late nights and crazy reactions to putting everything on hold at the last minute. It's the least of our problems to put marketing on hold, compared to getting the game right, but it's a lot of work for a marketing team when something like that moves. You have to reallocate all your resources on a new schedule, you've got your retailers to deal with, who are already running marketing for your game in some cases. Slips like that are incredibly inefficient."

Watch Dogs

Relaterade texter

Watch DogsScore

Watch Dogs

RECENSION. Skrivet av Petter Hegevall

Otäcka intrång i våra privatliv genom nyttjande av vardagsteknologi, det är vad Ubisofts hutlöst påkostade thriller handlar om. Petter har delat ut betyg...

Här är denna veckas gratisspel

Här är denna veckas gratisspel

NYHET. Skrivet av Jonas Mäki

Som bekant råder det ingen brist på gratisspel, där det varje vecka kommer nya till både datorer och konsoler. Därför kommer vi från och med nu varje fredag berätta vilka...



Loading next content


Cookie

Gamereactor uses cookies to ensure that we give you the best browsing experience on our website. If you continue, we'll assume that you are happy with our cookies policy