Svenska
Gamereactor
nyheter

Netflix bekräftar att de släpper ett abonnemang med reklam

Prenumerera på vårt nyhetsbrev här

* Obligatoriskt att fylla i
HQ

Så blev slutligen en av årets sämst bevarade hemligheter bekräftad. I en intervju under Cannes Lions-festivalen berättade Netflix-bossen Ted Sarandos att strömningstjänsten innan året är slut planerar släppa ett reklamstött abonnemang. Han förklarade tanken bakom konceptet på följande vis.

"We've left a big customer segment off the table, which is people who say: 'Hey, Netflix is too expensive for me and I don't mind advertising"

"We [are] adding an ad tier; we're not adding ads to Netflix as you know it today. We're adding an ad tier for folks who say, 'Hey, I want a lower price and I'll watch ads.'"

Är du beredd att betala mindre för ditt Netflix-abonnemang i utbyte mot att titta på reklam?

Netflix bekräftar att de släpper ett abonnemang med reklam
Nu blir det mer reklam, hurra! . .


Loading next content