Vi har skrivit om det i omgångar... Spaltmeter. Att 343 Industries, 780 pers gigantiska med en utvecklingsbudget på närmare 2,5 miljarder kronor inte lycka klämma ur sig ett "live service"-spel som multiplayerdelen av Halo Infinite med någon slags fungerande "Live service"-portion... Vilket på alla tänkbara sätt och vis är lika beklagligt som pinsamt. Det blev inte mindre pinsamt heller när man via säsong 2-uppdateringen "Love Wolves" på något outgrundligt vis lyckades patcha bort en av de mest älskade aspekterna av hela spelet; Skill Jumps. Att påstå att den lilla klick som fortfarande stannade kvar i Infinite var "rasande", känns idag som en rätt rekorderlig underdrift. Men skam den som ger sig, sade 343, som via gårdagens uppdatering nu återinfört Skill-hoppen vilket åtminstone fungerat som ett hastigt plåster på såren för de som tillbringar timmar varje dag i multiplayer-portionen av spelet. Att det legendariska geväret "Battle Rifle" låste sig i tid och otid efter Lone Wolves-uppdateringen ska nu också vara fixat. Att det tog två hela veckor för det att ske känns dock minst lika sanslöst som att man plockade bort skill-hoppen till att börja med.
I samma veva har 343 även informerat fansen om att en rad andra riktigt vettiga uppdateringar gjorts vilket är välkommet och att man jobbar hårt på mer, av allt. Med lite tur kanske Microsoft kan vända denna negativa trend under 2022 och ge Halo Infinite det liv som det förtjänar. Läs mer på Halo Waypoint.
Vad tycker du om MP i Halo Infinite för tillfället?