logo hd live | No Rest for the Wicked
See in hd icon

Chat

X
      😁 😂 😃 😄 😅 😆 😇 😈 😉 😊 😋 😌 😍 😏 😐 😑 😒 😓 😔 😕 😖 😗 😘 😙 😚 😛 😜 😝 😞 😟 😠 😡 😢 😣 😤 😥 😦 😧 😨 😩 😪 😫 😬 😭 😮 😯 😰 😱 😲 😳 😴 😵 😶 😷 😸 😹 😺 😻 😼 😽 😾 😿 🙀 🙁 🙂 🙃 🙄

Resident Evil 5

Har alltid gillat Resident Evil spel. Första var mäktig skrämmande så att man nästan fick mardrömmar. När jag fick reda på co-op funktion i senaste Resident Evil blev jag en aning skeptisk. Woah! Så fel jag hade. Spelet är roligare än jag trodde, dock försvinner det läskiga biten med Resident Evil och istället blir mer action spel. Ingenting fel med action spel. Speciellt om man är två, allt blir så mycket roligare med två eller fler. A.I är förlåtande men inte när man ska spela på PRO då är det bäst att man tar hem en polare och kör igenom det tillsammans.

Grafiken är riktigt läckert och välgjort, ett problem stötte jag på. Screen tearing, tyvärr men detta kan lösa genom att ställa om Xbox360 på 720p istället för 1080p då var problemet borta. Sen var det bara att njuta.
      Gillar verkligen mellansekvenser i spelet. Man får lite Matrix känsla och tycker att Capcom borde göra filmer av det här, eller vänta det finns ju redan Resident Evil filmer och datoranimerade filmer doh!
      Den som påstår att det ser ful och tråkig bör nog ta och skaffa glasögon, eller visst är det lite brun? Men och andra sidan har vi alla olika smaker och som tur är väl de.

Kontrollen var lite jobbig i början då jag har spelat spel som Gears of War 2 eller Army of Two. Är van att sikta under tiden man går/springer. Eller att åtminstone backa en aning snabbare eller varför inte snabb hoppa åt sidor? Aja efter en stund sitter den och man tänker inte på bristerna. Annars kan du ta en titt på kontroll schema A till D. Finns nog nånting för alla.

Ljud är ju mäktig grymt gjort. Älskar röster i spelet, Wesker är min favorit bortsett från Irving. När det händer nånting spelas det upp musik, så man vet precis när det är dags att dra fram pickan. Dessutom är det riktigt underhållande att höra deras kommunikation, man blir genast en aning nervös. Det märks att Capcom har gjort en hel del Resident Evil spel. Spännande musik tillsammans med de läckra ljud effekter under mellansekvenser ah la Matrix!

Hållbarheten hatten av! Har klarat ut spelet på Easy, Veteran och Pro. Än har jag inte fått nog! Det är så beroendeframkallande. Så här bra hållbarhet har jag inte upplevt på länge. Självklart får man en hel del bonus när man har klarat ut spelet tex oändlig med ammunition dock måste man köpa med points som man får när en bana är avklarat. Första gången körde vi igenom Veteran det tog ca 15 timmar. Efter de körde vi Easy (Amatör) tog ca 3 timmar. Sedan bestämde vi oss för att ta oss på PRO. Med hjälp hade vi oändlig ammunition på en hel del vapen. Lyckades ta oss igenom på ca 5 timmar och ändå letade fram alla skatter. En enda boss som jag var rädd över var trollen. Jobbig läge att inte kunna styra en karaktär. Spelet blir alldeles för lätt när man har fullt uppgraderad vapen och en hel hög med spray. Visst dör du på ett hug och hinner inte heala din partner om du inte står just bredvid honom/henne. Men så är de ju PRO också.

Längtar redan efter RE6, hoppas bara att co-op är kvar och kontrollen finslipar, annars bara bra. Lite längre hade det inte skada. Annars tycker jag att variationer på banor är bra. Bilbana var bra gjort mycket läckra explosioner. Det finns en hel del vackra ställe eller vissa stunder vill man bara stanna upp och titta till, dock bör man se upp för en hungrig infekterade bybo. Hatten av!

PS: Skulle du tröttna, testa Mercenaries mode. Samla ihop er och spela det tillsammans. Riktigt underhållande, om inte de räcker. Ladda hem Versus Pack och börja skjuta på varandra!

Medlemsrecensioner38
      Samlat betyg: 8.4/10