Assassin's Creed

Tycker detta spelet är så jävla bra, men jag blev besviken på Animus. Jag trodde man skulle få röra sig fritt mellan alla uppdrag utan att behöva gå ur den fantastiska värld som större delen av Assassin's Creed utspelar sig i, att man efter vaje uppdrag fick ta sig till nästa,eller om man har lust, röra sig fritt i den stora världen. Istället fick man,efter varje avklarad memory block, lyssna på surgubben Vidic's klagomål, sen var man tvungen att gå och lägga sig BAH det blev något av en tvådelad story som ändå hänger ihop. Men att sen få lägga sig på Animusen och återigen få besöka Jerusalem, Masyaf, Acre och Damascus eller latja runt i det stor kungariket och dräpa templars gjorde mig genast glad igen. Detta spelet skulle vart mycket bättre om man hade skippat Animusen och gjort spelet något längre. Hursomhelst. Nåt av det bästa i spelet är hur Altairs personlighet är gjord, ibörjan är han arrogant och lyssnar inte på några råd, men allteftersom man gör framsteg i spelet ändras hans personlighet och attityd. Jag tycker att stridsystemet i spelet är riktigt välgjort, det ser, verkligt ut, det känns bra och det är satans snyggt gjort. Men det bästa med Assassin's Creed är ändock att springa runt fritt i en stad, mörda folk med "hidden blade" och bara njuta av den väl gjorda staden eller miljön. En till nackdel var att när alla templars/bossar eller vad man nu ska kalla det, var döda, så kunde man inte fortsätta i ett annat memory block efter man hade klarat Al Mualim, man var tvungen att ta ett av de föregående memory blocken. Jag skulle föredra att ha ett memory block som man kan gå runt i bara för att samla flaggor, döda tempars eller bara för att rida runt för skojs skull efter Al Mualim, men så är det tyvärr inte. Som sagt så tycker jag att Assassin's Creed är otroligt bra gjort så jag skulle ge grafiken 9/10. Vad beträffar ljudet så tycker jag man kunde jobba lite mer på det, men det är helt ok så det blir 8/10. Hållbarheten skulle få 10/10 för jag har spelat Assassin's Creed HUR mycket som helst och det äger fortfarande. Skriver mer nån annan gång på denna recension :) ha det bra

Medlemsrecensioner115
Samlat betyg: 7.9/10
1