Super Mario Galaxy

Mario Galaxy börjar med att man är på en fest och Princessan blir kidnapad, sedan så befinner man sig på en liten planet(snarare boll liknande trädgård) och spelet börjar med att man ska fånga kanniner. Strax efter hamnar man på en rymd bas som ägs av Roselina. Sakta men säkert sammlar man på stjärnor och det är samma system som i Super Mario 64 där man är på en fast plats(bas) och sedan så tar man sig till olika bannor, då via tavlor, nu så skjuts man ut till en galax.

Många jämför Super Mario Galaxy med Super Mario 64 och det är sant dem är väldigt lika, men på flera sätt så är Galaxy mer komplett än 64. Bannorna är fantastiska och man får en kännsla av att man är där pga den fantastiska miljön och grafiken som erbjuds i Super Mario Galaxy. Jag har inte spelat så många Super Mario spel men det är såhär ett Super Mario spel ska vara, det ska vara som galaxy. Jag kan inte komma på något som är negativt med spelet, allt är bra. Att kunna spela co-op och att kunna spela som Luigi var en briljant ide, hatten av för den, eftersom det är vad som gör spelet komplett, det är en av sakerna som saknades i Mario 64. Okej, man spelar inte direkt som två Mario eller Mario + Luigi i co-op läget utan det är mer en muspekare som hjälper Mario att sammla på stjärnbitar och den kan också skjuta på fiender eller frysa dem(tro mig, det kommer att vara nödvändigt).

Det är lite dumt att Super Mario Galaxy är 3+, kanske pga de "snälla" miljöerna i spelet men svårighetsgraden är inte som i ett 3+ spel. Okej, det finns moment som är skit enkla och det finns moment som irriterar.

Medlemsrecensioner56
Samlat betyg: 9.6/10
1