Gears of War 2

Gears of war 2 hade många förväntningar att leva upp till efter ettans succé. Men klarade epic verkligen att behålla samma kvalité som i Gears of war?

Svar: Jaaaa! Gears of war 2 har snyggare grafik, längre campeign, nya vapen och större strider. Epic har behållit samma koncept som i ettan(Thank God), det enda man har ändrat på är striderna. I Gears of war mötte man små horder av fiender och det kändes mest som man var utsänt på små hemliga uppdrag (vilket man var). I tvåan är det större strider och man känner verkligen att man är i krig, visst då och då skickas man iväg på uppdrag men i det stora hela känns det mer som man utkämpar stora och avgörande strider för mänskligheten.

Du spelar som Marcus fenix (igen såklart), en otroligt muskulös och kaxig karaktär som gärna sätter sitt liv på spel för att rädda mänskligheten. Du har såklart din "Side-kick" Dom med dig hela tiden och då och då tittar även Baird och Cole förbi för att ge en hjälpande hand.

Som jag sa tidigare är spelet uppbyggt i stortsätt på samma sätt som gear of war fast med nya vapen, avrättningar, fiender med mera. Du kan nu tillexempel använda dig utan en Locus för att skydda dig från devärse olika sorters salvor som far runt i luften. om du gillade ettan kommer du inte bli besviken på denna fantastiska uppföljare och för er som är helt nya till gears of war serien rekomenderar jag att ni spelar ettan först, då man inte får veta så mycket om vad som har hänt i tvåan. Detta var helt klart årets bästa spel enligt mig (GTA IV rules as well) och jag rekomenderar det starkt!

+ Snygg grafik, nya vapen, nya karaktärer, större strider, perfekt spelkontroll, nya multiplayer alternativ.

- Dåligt matchmaking system när man spelar multiplayer online

Medlemsrecensioner61