Call of Duty 4: Modern Warfare

Call of duty 4 kom ju nu för ett tag sen, men jag ska ändå skriva en recension om det. Hoppas du kommer gilla den:

Det är en mycket bra campain i det måste jag säga, den håller ganska många timmar och så finns det ju fyra olika svårighetsgrader. Man för spela som flera olika gubbar i alla kapitlen och jag tycker det både är bra och dåligt, man kanske inte hänger med lika bra i storyn men samtidigt så är det bra för att man får vara på väldigt olika platser och i väldigt olika miljöer.

Alla kapitlen är väldigt varierade, så du kommer inte att tröttna på att spela campainen, i alla fall om du inte klarat den förut. Om du inte vill spela campainen så är onlinedelen i spelet mycket bra och beroendeframkallande.

I onlinedelen så kan du gå upp i rank när du kör bra (eller dåligt, det tar bara längre tid). Det finns väldigt många ranker, upp till level 55 och sen låser man upp prestige mode, då kan du börja om från level 1 (du förlorar alla vapen du låst upp) men får ett nytt märke i rankingen. Så kan du göra 10 gånger och det tar väldigt lång tid, så onlinedelen kommer räcka länge på det sättet.

Det finns också många olika modes i onlinedelen, du låser upp fler när du går upp i rank, men roligast av alla är nog Team Deathmatch. Online så kan man spela som fyra olika lag: S.A.S, Marine Force Recon, Spetnaz och Opfor men du kan inte välja vilket lag du vill vara med i utan du hamnar i ett lag "datorn" bestämmer (fast inte slumpade lag utan lagen sätts ihop efter vilken rank du är i).

Spelet går att hitta ganska billigt nu, det finns för ca 250 kr till både Xbox 360 och till Plasystation 3 och det är mycket prisvärt tycker jag, du som köper det dyrare blir nog också nöjd och alla som ni som har det är säkert också mycket nöjda även om ni betalat mer.

Call of duty 4 utspelar sig ju i nutid till skillnad från de flesta Call of duty spelen som utspelar sig på andra världskriget och jag tycker det kan vara bra med variation, samtidigt som jag tycker att stämningen är större när spelen utspelar sig på andra världskriget.

Grafik: I CoD 4 så är grafiken väldigt bra, den är till och med bättre än grafiken i Call of Duty 5, det beror väl antagligen på att det inte är samma utvecklare av spelen och fast att det det kom ut i början av förra året så är grafiken väldigt bra fortfarande.

Spelbarhet: Jag tycker att Infinity Ward har gjort kontrollen till spelet fantastiskt bra och den är nog garanterat inget man kommer klaga på om man inte kört spelet.

Ljud: Det är lite svårt för mig att beskriva detta eftersom jag inte har ett jätte bra hemmabiosystem men om jag bara svarar på vad jag tycker om ljudet som finns i spelet och inte ljudkvaliten så måste jag säga att det är väldigt bra ljud.

Hållbarhet: Campainen räcker ju några timmar men det är inte den som gör att spelet räcker länge utan självklart är det onlindelen, den kommer räcka väldigt länge och det nästan höjdpunkten av spelet, så om du inte har router/nätverkskabel... spring och köp! Om det ändå inte finns möjlighet att kunna spela över internet så vet jag inte om det är ett lika självklart köp som om man kan, eftersom onlinedeln gör hållbarheten.

Sammanfattning: Call of Duty: Modern Warfare är ett mycket prisvärt spel som bör införskaffas om du vill ha ett riktigt bra FPS spel att spela över internet, eller varför inte med några av kompisarna hemma i soffan. Det är inget havsverk på något sätt och det märks att Infinity Ward har lagt ner mycket arbete på det, det får av många anledningar betyget 9/10. Så om du inte har det... du vet vad du ska göra...

Grafik: 9/10

Spelbarhet: 10/10

Ljud: 8/10