Lego Star Wars: The Complete Saga

Efter att ha spelat spelet på Xbox 360 ville jag även ha Lego Star Wars till min Nintendo DS. Anledningen var att jag skulle in och opereras och ville ha något nytt spel till min kära DS. Valet hamnade då på Lego Star Wars the Complete Saga. Jag tyckte att detta spel skulle passa bra till DS.

Sagt och gjort så köpte jag spelet och började spela redan innan jag skulle in på op. Men det gjorde inget. Nu har jag spelat som en tok i ca 2 veckor.

Handlingen är nästan identiskt med filmerna och om man inte sett filmerna så förstår man inte så mycket av spelet heller men det görr nog inget för spelet i sig är bra. Varje episod innehåller 5 kapitel. Varje kapitel är lagom långa och lätt att komma förbi. Att samma pengar är en rolig sidouppgift som jag skaffat mig. Du kan slå sönder det mesta och därmed få ta i mera pengar. Pengar som du kan köpa olika karaktärer med senare. Karaktärer som du senare kan använda dig av i Free-player läget. I story-läget får du inte välja vilka gubbar du skall ha med dig.

I story-läget spelar du för att låsa upp free-player läget och sen kommer du åt att leta efter alla "Canister" som det finns 10 av i varje kapitel spelet igenom. Själv har jag hittar 9 styckna som mest i ett kapitel. Du måste spela om kaptilerna på free-player för att få tag på några canister som du inte lyckas att få tag på i story-läget. Det krävs vissa gubbar nämligen.

Spelet i sig är roligt och man fastnar lätt i spelet och gärna vill fortsätta. Pekskärmen fungerar utmärkt med spelet och det känns inte alls klumpigt att använda den. För att använda Krafterna så är det på pekskärmen som du skall använda dessa. Du behöver inte ha pennan för att förflytta lådor och andra saker. Spelet är gjort så att du behöver din tumme bara.

Mitt betyg är 8 för att
+ Pekskärmen var smidig att använda
+ Spelkaraktärerna var bra