Blitzkrieg 2

här kommer ännu ett nytt andra världskrigs spel Blitzkrieg 2. I detta spel så kan man antingen vara amerikan, ryss eller tysk på varje kampanj finns det 4 episoder som tar plats under betydelsefulla slag bland annat slagen om Filipinierna, krimhalvön och ardenners offensiven. Episoderna är uppbyggda av små anfalls/försvars och sapotage/spaningsuppdrag och i slutet av varje bana så är det en stor bana. efter varje episod så kommer det ett kort men intressant videoklipp där man får det förklarat vad som händer i kriget.

Jag började som tysk under anfallet mot dom franska styrkorna och det går undan då mina tanks erövrar by efter by samtidigt som jag får medalj efter medalj och några befodringar. efter den kampanjen så tar jag mig vidare till slaget om tobruk och stalingrad och snart så kommer jag till ardennes.

det finns mycket variation i spelet som utspelar sig i olika klimat och årstider likväl som man under sina uppdrag kan ha allt från jetdrivna jaktplan till stora bombplan, tunga tiger och panther tanks till små stuards och allt fån enorma mängder infanteri till specialtränade fallskärmsjägare.

Jag går från en bana där jag ska förvara några raketkastare från tyska tanks till en då jag ska slå ut japanskt artilleri inför en landsättning. det finns också mycket stategi i spelet t.ex i en bana så skulle jag anfalla en by full av britter och efter ett misslyckat anfall mot massvis av kanoner och gubbar med raketgevär letade desperat efter ett sätt att besegra deras försvar. allt verkade hopplöst tills jag upptäckte en liten gång i ett berg som ledde rätt in i byn jag hoppades på det bästa och anföll och det resulterade i att jag överumplade vakterna vid deras artilleri och kunde bomba deras yttre försvar innan jag anföll bakifrån och snart så kunde jag med en ny medalj och en befodran ta mig vidare i kampanjen.

När jag spelade spelet så tyckte jag att grafiken och ljudet var riktigt bra explosionerna ser bra ut och låter bra. spelet med sina 68 banor och möjligheten att skapa nya banor räcker ett tag särskilt som man vill ha mer medaljer och högre rank. multiplayern testade jag aldrig så jag vet inte hur bra den är fast jag måste rekommendera detta spel till alla som tycker om strategispel. av mig så får spelet en nia