The Elder Scrolls IV: Oblivion

Kommer du ihåg avsnittett av Simpsons när Homer åker till helvete och är dömd att äta Donuts för resten av livet, bara för att upptäcka att alla de donuts i eldig avgrund inte kan stoppa hans ändlösa LÄNGTAN för friterade, degiga munkar? Jo, det kommer inte att dröja länge efter det att du börja spela The Elder Scrolls IV: Oblivion innan du är precis som han, förutom att du är i helvetet att bekämpar monster istället för att äta munkar! Och det kommer att bli din förkärlek för äventyr och skattjakt(visste inte hur jag skulle förklara det) som ska vara omättlig. Alltså finns det inget bättre vara-i-helvetet-och-döda-äckliga-snuskiga-monster spel i vårt samhälle(vi har typ en spelaffär i tyresö, och världen utanför är okänd)

P.S Troligtvis i era kommuner mä'

Så stort som Oblivion är i sin omfattning, det är lika övertygande i sitt utförande. Dess djup är omedelbart synligt när du börjar genom att skapa en karaktär precis som du vill, till att börja med en ras, vilka alla har olika specialiteter (såsom Hand to Hand med Redguard, båge och pil expert med High Elf, eller inneboende smygande drag av en Khajiit(katt-aktig) ). Sedan får du välja en klass, oavsett om det är en krigare, trollkarl, tjuv eller en anpassad kombination(Ja, att göra egna!!!)sedan får du välja ditt födelse-tecken (särskild förmåga).

När du har gått den första Dungeon:en - en nödvändig men inte alltför utdragen råtta-dödande vandring under vilket spelet instruerar dig om grunderna för blockering, gjutning, smyga och mer - är det hand-anläggningen underlättar och du är fri i naturen. Du kan söka efter arvtagare till den lediga tronen av mark och upphäva fan-gett upphov till hot som kan förstöra världen. Och med bara en flyktig blick ser du att det är en värld mycket värt att spara.

Spel har nästan aldrig ett sådant minutiöst detaljerat digitala landskap, än mindre ett så vackert realiseras(jag vet att många spel har det men detta var ett av de första). Bergiga, träd-prickade perspektiv bönfaller dig att snurra runt och ta i med allt. Mellan nio arkitektoniskt och kulturellt olika städer och lika varierade utomhus lokaler och fängelsehålor. Cyrodiil känns äkta.

Men det är den mängd aldrig-tråkiga grejor att göra som gör Oblivion ett mästerverk. I ungefär 50 timmar har jag tillbringat leva ett virtuellt liv i Cyrodiil vi aldrig kände sig uttråkad eller shortchanged, om vi skulle avinstallera Orcs från överskridande städer eller spara konstnärer som hade blivit fångade i sin magiska målningar (som kräver att du ska gå till konstverk , Watercolor väggar och alla). Du hittar otaliga side-arbetstillfällen och side-quests, var och en av de fyra stora sidoeffekter berättelserna - en för varje större arbetstagarnas gille - tar längre tid att spela igenom än de flesta hela spel idag(except för Fallout 3). Kasta i alla möjliga andra icke-uppenbara godsaker som ridbara hästar, dolda helgedomar, stavskapande och även enhörningar och vampyrer (det senare som du kan bli dig själv), och det stora mängd innehåll är alarmerande.

Med så mycket att göra, så kan man undra hur man kan hålla reda på allt utan att gå galet. Oblivion är strömlinjeformade gränssnittet bygger kritisk info till markören och förvaltar din inventering och strävan log med lätt att navigera WEB-läsare-som tabbade sidor. En "fast travel" alternativet som sparar dig många timmars vandring, bara välja någon tidigare besökt plats från spelets karta och ZIP direkt dit.

Lyckligtvis, Oblivion är sketa-lätt att faktiskt spela. Punkt slut( Inte recen though)

Vad har vi kvar? Att "levla" kanske? - av central betydelse för alla RPG:s - det är såklart kompetens-baserat, vilket betyder att du helt enkelt göra vad man vill göra för att bli bättre på det. Du kommer att stiga snabbare om du vässar din karaktär centrala egenskaper (dvs. en tjuv som ofta slinker).

Så som Homer, när du väl har börjat konsumera vad denna evighet har att erbjuda, har du ingen önskan att sluta. Den fjärde Elder Scrolls inträde är fullständigt lysande och bör inte missas av någon äventyrligt modig spelare. Det tjänar meddelande till resten av rollspel världen, oblygt skryter om, "Kan du göra detta bättre?"

Medlemsrecensioner109
Samlat betyg: 9.4/10
1