Super Smash Bros. Brawl

uppföljaren till det fantastiska super smash bros melee som är ett av dom bästa spel som jag har spelat. kan det här vara lika bra kanske?

musiken är ju jättebra i det här spelet! varje bana har flera olika låtar som mest är nyinspelade versioner av låtar från olika spel. animal crossing banans musik är ju dessutom för skön :P. musiken i det här är faktiskt bättre än i melee som också hade extremt bra musik.

grafiken är också väldigt bra. jag tror inte att jag sett ett wii spel som är snyggare!.. förrutom mario galaxy då. alla har väldigt mjuka rörelser och är väldigt detaljerade ändå ner till den sista pixeln. däremot så ser mario och luigi ganska löjliga ut med sina Jeans hängselbyxor.

bosstriderna (jo, det finns faktiskt såna i det här) är faktiskt väldigt roliga fast kan ibland vara sega. valet av bossar däremot är väldigt bra för vem vill inte spöa den super mäktiga pokémonen rayquaza med en liten apa? många av bossarna är däremot för lätta på lättaste svårighetsgraden och för svåra på normala så man kan aldrig riktigt få till det med svårighetsgraden. kort sagt så är dom bra.

kontrollerna varierar ju för vilken kontroll man använder. helst ska man bara använda wiimoten dock eftersom att det är lättast och dom är väldigt bra. om man däremot gillar att använda moten och nunchucken tillsammans så har man nog någon hjärnskada för det är så jäkla jobbigt. gamecube kontrollen är faktiskt bra men den hade funkat bättre om kontrollerna varit samma som i melee. wii moten själv är alltså bäst till det här spelet.

själva spelet är också väldigt bra och har många fler karaktärer än melee. många av dom är ganska trista men vissa är kul. själv gillar jag att vara meta knight. banorna är också rätt bra fast många är bara en plattform och flera olika bakgrunder. subspace emissary som typ är det nya adventure är väldigt kul och tar långt tid att klara. att man kan spela två i typ allt gör spelet ännu bättre fast det kan vara ganska trist att spela ensam tyvärr. challenges var ganska kul också men det blev trist när man redan fått alla karaktärer och banor för då kunde man bara få pokaler och låtar och vem vill ha det egentligen? det är ganska kul att göra banor också men det är lite tråkiga bitar som man kan använda.. dessutom så är alla bitar blåa. det är ett kul spel men som single player spel så är melee nog lite bättre.

betyg:

kontroller: wiimote:10/10 mote+nunchuck:5/10
gamecube kontroll:9/10