Super Smash Bros. Brawl

Nu har Nintendos tredje slagsmåls fest varit ute i en hel vecka. Jag har spelat som en dåre och känner mig redan redo att sätta betyg.

Super smash bros serien har verkligen varit älskade spel av mig och mina kompisar. Vi har spelat tusentals matcher och jag vet inte hur många timmar melee. Extremt mycket iallafall. Så brawl har verkligen varit efterlängtat och vi har förbannat världen när man hört att brawl är försenat i europa... Men nu är spelet här och lever det upp till förväntningarna? Ja, såklart. Det är ungefär precis som jag tänkt mig.

Alla vet ju att Super smash bros är som bäst när man spelar med 3 kompisar samlade i soffan. Detta är världens bästa multiplayer spel. Jag och mina kompisar spelade detta i 2 dagar i rad oavbruttet nästan. Så multiplayer delen är helt klart en 10a.

Men för en spelare är det visserligen kul och här finns det ju så mycket mer att göra än i melee. Men när allt det är klarat så är det absolut inget jag spelar. Brawl är ett spel som gör att man har spelkvällar och då är det typ allt man spelar. Som sagt multiplayer delen är en 10a men för en spelare så kanske jag säger en 7a, för det finns ändå massor att göra: Events är det roligaste, man vill låsa upp allt också finns det ett ganska trist äventyrs läge.

Det är underbart med en massa nya karaktärer, dom flesta är faktiskt riktigt roliga att vara. Det finns massor av nya banor, här är också dom flesta riktigt bra. Stage builder är något jag och mina vänner fastnade för. Det är nog inte så roligt att sitta och bygga banor ensam, men när man är flera och kan göra utlopp för sina idéer och sen prova banan tillsammans är riktigt roligt.

Brawl är ett spel proppat av godsaker. Spelet innehåller massor av bra musik, oftast härliga remixar av en nintendo låt. Grafiskt är det riktigt läckert. Det finns massor med roliga items: The smash ball först och främst, det är festlig att äga sina motståndare med sin karaktärs speciallattack och hemskt att råka ut för någon annans. Ett annat roligt item är dragoon, kirbys farkost som man måste samla delar för att bygga ihop. Det roliga är striden om vem som får delarna, vem kommer att få dom alla? Och dessutom så har vi ju alla Assist trophies, tummen upp för dom.

Näe, Brawl ska spelas med vänner i soffan. Själv har jag inte provat online läget än, men jag tror inte att det kommer att ändra min åsikt. För en spelare räcker spelet ett bra tag men det är knappast fantastiskt då, som multiplayern är. Och det är det som gör att betyget inte blir en 10a. Men som sagt världens bästa multiplayer spel.

Grafik: 9
spelbarhet: 9
Ljud: 9