Super Smash Bros. Brawl

Skrivet av: mtx   2008-06-29

Den mest efterlängtande titeln är här! Super Smash bros Brawl! Upföljaren till de storslagna spelet Super smash bros melee men denna gång är spelet mycket bättre. Det finns flera olika kontroll system som du kan välja mellan precis som i mario kart wii. Dem bästa kontrollerna är Classic kontroller eller gamecube kontrollen. Wii mote och nuncuck funkar inte alls så bra som man skulle vilja och ha wii moten åt sidan känns dåligt och konstigt. Men när man väl har hittat kontrollen som passar en själv bäst så är det bara att spela. Det finns en hel storry i spelet en ganska simpel men bra en. Det finns fina små filmer till banorna men dock så kan jag inte på något bra sätt förklara vad det handlar om. INGEN pratar typ i spelet.

Det finns klassiska banor nya banor också kan man göra sinna egna banor villket är grymt kul och hägtigt och det gör det nästan helt omöjligt att tröttna på det här toppen spelet.

Online läget.
Ja Brawl har ett online läge som jag har tagit del av men det är extremt segt. För det första så tar det år för att komma in på en server och sen så kan det vara så att man har världens sämsta motagning till dem anndra spelarna som gör det så att man måste lämmna banan och börja om igen. När man väl hittat några med bra wi fi och sånt så kan det bli hur kul som hälst men det MÅSTE alltid vara 4 på banan för om det kommer te.x in 2 på en server då kommer det två bottar in men tänk om man bara vill köra 2 på en server online!? och när det är 4 riktiga spelare online så kan det bli extremt rörigt och jobbigt ibland. Sen kan man köra att man är i lag men där hittar man sällan några spelare. Man kan titta på när anndra kör och det är extremt tråkigt. Sen man kan skriva in sin extremt långa kod så man kan spela med friends online och det kan funka bra eller inte funka alls men oftast funkar det som det ska :) Men om jag ska vara ärlig så rekomonderar jag SSBB i offline läget.

Kontroll
Kontrollen är bra när man väl har hittat dem som passar dig själv så spelar jag men classic kontroller. med classic kontroller hoppar du a, Du slåss med b eller med styr spaken längst åt höger. För att springa så ska du bara använnda styr spaken men om du vill ha super fart så ska man röra på dig 2 ggr snabbt.

Ljud
Vackert ljud stor soundtrack. Det är nytt ljud till varje bana villket är bra. Och vi alla vet hur bra Nintendo är på sånt.

Grafik
Jag kan absålut inte säga att brawl grafiken är bra men de är något av det bästa jag sätt till Wii. Däremot så är vissa banor extremt snygga men vissa anndra är lite fulare. Men det är klart om för att vissa är baserade ifrån äldre spel.

Hållbarhet
Mycket bra man kan spela nåt slags mini spel där man låser upp trofér och sen så kan man spela demos av anndra klassiska spel kanon! Men enformigt blir det med bara fight fight fight men det är det som det går ut på eller?

Spelkänsla
GRYMT BRA! Med alla gubbar och sånt går det knappt att slita sig ifrån detta toppen spel. Men kan vara svårt i början för med den hallvkassa kontroll känslan så måste man leta tills man hittar rätt kontroll som passar just dig.

Kanske lite kort men jag har inte så mkt tid :D

Grafik:9/10
Ljud:10/10