Race Driver: Grid

Codemasters har med detta spel för alltid förändrat arcad bilspel.

Jag brukar alltid kolla igennom optionsmenyerna innan jag startar ett nytt bil spel(tråkiga jag) men jag vill alltid kunna jsutera min ratt precis efter min egna smak. Jag blev helt förvånad över alla inställnigmöjligheter! I GRid kan man ställa in mer saker än man kan tänka på (om man andvänder ratt) jag trodde det aldrig skulle komam ett spel med mer möjligheter än Gran Turismo eller lika myckte som GTR.

Man börjar sin karriär med att köra för andra team och känna pengar till sin första bil så att man kan öppna sitt egna race stall. Hela denna öppnande av karriär läget är förträfligt smidigt och enkelt so mdet ska vara.

Sitt första race med sin första bil (trimmad Mustang) blir ett riktigt spännande race, man kan ställa in svårighets grad i fem steg och även alla antisladd system etc. ju svårare ju mer respekt får man om man vinner tävlingen. En stor överraskning är fysiken som är nästan i närheten av simulatorspelens härliga fysik, men med den överdrivna friktion fysiken gör detta till ett mer snabbt och intensivt arcad spel som jag rå älskar!

Om jag ska vara riktigt ärlig så köpte jag detta spel på release dagen endast för driftingen.
Att överhuvetaget ha med riktigt bra licens racing OCH det mäst underhållande driftingen i ETT spel!? Det är absolut galet!!! Även om driftingen i Grid inte är lika exakt som i GT5 är detta ändå nått jag fullkomligt älskar! Fysiken är nästan perfekt, som sagt inte alls lika exakt o bra känsla som i GT5, men den är någon speciell känsla denna riktigt viktiga känsla som man måste ha i drifting, kanske konsten att köra vackert? Jag kan göra otroligt vackra rökfyllda driftar längst hela banan och fortsätta i timmar, utan att det känns som det går på "räls", utan detta spel har fysiken och känslan där... Jag må va dålig på att beskriva men just nu är jag bara så förälskad i denna extrema variation som spelet erbjuder. Detta måste prövas. Eftersom detta spel inte riktigt är lika seriöst som en simulator kan jag rekommendera detta till de flesta.

Vad gäller grafiken måste jag nog säga att det är en smak sak. Visst är det underbart vackert med alla detaljer. Ta bara ett exempel säg om du kört lite slarvigt och motorhuven flyger av(självklart även den fullkomligt magiskt detaljerad)...tänk efter ett spel som då har en fullt detaljerad motor? Men inte bara det när man sedan varvar motorn kan man se vridet som göra att motorn vrider sig och hela avgassystemet vibrerar. Detta är inte rätt av ett arcad spel allt är helt enkelt för bra gjort! Men jag måste nog säga att GT5 prologue står som det snyggaste spelet vad gäller grafik, men de är väldigt nära oavgjort GT5 prologue är ett demo så det är nog fel att jämföra ändå?

Jag fullkomligt älskar spelet!!!

Medlemsrecensioner8
Samlat betyg: 9.2/10